sunnuntai 24. helmikuuta 2013

kaulaketju


Tämä kaulakettinki yllättää. Se lienee paksumpaa kuin sinisellä Saimaalla seilaavan s/y Karlon ankkuriketju.
Mutta se on unelman kevyttä, koska se on neulottu. Iloinen värisarja kaulaan ripustettavaksi. Ei varmasti lämmitä yhtään, mutta yksiväriseen puseroon yhdistettynä se tuo sopivasti volyymia pukeutumiseen.


Erityishuudahdus täältä ruudun takaa kiuruvetiselle Anitalle, jonka kaulassa samalla tavalla neulottua kaulaketjua muutama päivä sitten ihastelin ja jolta sain vinkkiä tekniikkaan.

Villan sijaan minä tosin valitsin langaksi puuvillaa. Halusin lenkeistä erimittaisia, joten silmukkamäärä vaihtelee (20-36 s). Viimeistelin nurjan puolen päälle päin kuten Anitalla.
Koska ohjetta ei ollut, tekniikka kehittyi tehdessä. Ensimmäisen ja viimeisen lenkin valmistuminen eroaa toisistaan kuin Saimaan syysmyrskyt tyynestä kesäpäivästä. Kahdesta viimeisestä lenkistä ei silmukointikerrosta taida enää huomatakaan.
Varsin omaperäinen kaulakoriste siitä tuli. 


6 kommenttia:

Pirena kirjoitti...

Enpä ole muistanut kysyä tytöltäni lupaa hänen vanhojentanssipuvun esittelyyn. Tyttö itse on tällähetkellä Lissabonissa opiskelemassa ja skypetellään silloin tällöin. Tulen kyllä ilmoittamaan heti kun saan luvan kuville.
Mutta olen ihan hoo moilasena, mitä olen voittanut ja mihin olen osallistunut.
Minäkin olin vähällä ostaa alkuviikosta kirpparilta tummanviininpunaisen villakangastakin 5 eurolla kun muistin tuon sinun hienon tekeleesi tuolla alempana. Olen itse niin huono mitään uudistamaan vaikka olenkin pukuompelijan koulutuksen aikoinaan saanut. Minulla ei tuo suunnittelukyky ole niitä asioita joilla voisin loistaa.

Pirena kirjoitti...

Nyt olen ihan vissiin nukuksissa kun en tajunnut mitä tarkoitit kommentissasi. Anteeksi pöllöyteni. Jatketaan...

nätti rätti itse kirjoitti...

pirena, piti ihan käydä tsekkaamassa että mitä olin kirjoittanut sinulle. Ja sain ihan siihen liittyvän vastauksen, kiitos. kaikki ok... jatketaan joo. Hyvää alkavaa viikkoa!

Pirjo-Riitta kirjoitti...

Minä tein tyttärelle joskus vuosia sitten tuollaisen kaulahuivin, ihan ulkokäyttöön. Aikansa sitä käytti, kunnes viime kesänä huivi (kestävää huovutettua villaa kun oli) napattiin kiipeilykäyttöön. Siis puuhun kiinni, ja 4-vuotias leikki tarzania. ;oD

Jokke kirjoitti...

Ajattelinkin juuri, että voisi tehdä myös huovuttamalla.

nätti rätti itse kirjoitti...

kyllä vaan, huovuttamalla toki sen voisi tehdä... puuvillaa on vaan vähän vaikea huovuttaa ;-) Kun sellaisen keväisen/kesäisen siitä halusin. Huovuttamalla se olisi helpompi tehdä.